درباره مجموعه هایپر اکسپو


 

راه حلی امروزی تر برای شرکت و بازدید از نمایشگاه ها

توسعه اینترنت روش های زندگی ما را به کلی دگرگون کرده است. منافع موجود در فعالیت های اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگوهای متداول زندگی ترغیب می‏‌کند. امروز دیگر افراد این روش فعالیت را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‏‏‏‌بینند. ویژگی‏‏‏‌ها و طبیعت نمایشگاه مجازی با روحیات و نیازهای رو به رشد ما هماهنگ ‏‏‌تر شده است. همه سخت در حال تلاش برای پیشرفت ‏‏‌های شخصی و جمعی خود هستیم.

امروزه بهای اوقات فراغت ما با وجود مشغله‏‌های روزانه بسیار گرانبها‌تر شده است. همه ما برای این اوقات برنامه ریزی فشرده‏‌تری داریم. دیگر صرف زمان‌هایی نسبتا طولانی در فعالیت‏‌ های نه ‌چندان با اهمیت مانند سفرهای شهری برای بسیاری از انسان ‌ها اولویت خود را از دست داده است. هوشمندی انسان‌ها، آنها را مجاب می‏‌کند که با تغییر در الگوهای قدیمی و نا‏کارآمد زندگی، هوشمندانه‏ ‌تر و امروزی ‏‌تر زندگی کنند. صرف اوقات فراغت برای تفریح، آموزش، ورزش، لذت بردن از علایق شخصی و رفع خستگی‏‏‌های روزانه اولویت بیشتری نسبت به فعالیت‌‏‏‏ های وقت ‌گیر و در عین حال کم اهمیت ‏‏‏‌تر دارند.

امروز دیگر برای بیشتر نیازهای روزمره راه‏ حل‏‏‏‌ های جدیدتری وجود دارد، از جمله برای حضور و شرکت در نمایشگاه های مختلف. دیگر کمتر کسی برای خرید و عقد قرارداد، بدون تحقیق و بررسی دقیق اقدام می‏‌کند.

مشتریان پیشاپیش و قبل از خرید و عقد قرارداد از حق انتخاب گسترده خود و اطلاعات موجود نهایت استفاده را می‏‌برند. مشتری در دنیای امروز حق انتخاب بیشتری را طلب می‏‌کند و مایل است دقیق ‏‌تر و با قطعیت بیشتری انتخاب کند. زندگی امروزی بی‏‌گمان حضور در نمایشگاه به رو‏‌ش‌های نو‏تر، هوشمندانه‏‌ تر و البته لذت‏‏ بخش‏‌تری را می‏‌طلبد. از همین روست که هر روز به تعداد استفاده‏ کنندگان سرویس‌های اینترنتی و مشتریان سایت های اینترنتی افزوده می‌‏‏شود.

 

هایپر اکسپو یک سامانه‌ هوشمند برگزاری نمایشگاه (نمایشگاه مجازی) برای شرکت هایی است که در حوزه‌ های مختلف فعالیت دارند و یا می‌خواهند به راحتی در رویدادهای نمایشگاهی مورد علاقه ‌شان شرکت کنند و بیشتر دیده شوند. برگزارکنندگان، کانون ها و مجلات تبلیغاتی نمایشگاه ها، همایش ها و کنگره ها می توانند از این سامانه‌ هوشمند بدون هیچ محدودیتی استفاده نمایند و نمایشگاه مجازی خود را در کنار نمایشگاه فیزیکی و با مزایای بسیار ایجاد نمایند و با ابزارهای موجود در هایپر اکسپو برای شرکت کنندگان نمایشگاه های خود، بازاریابی مدرن و مجازی را با هدف ایجاد مزیت بیشتر، رشد اقتصادی و کمک به بیشتر دیده شدن شرکت ها فراهم سازند.

نمایشگاه مجازی این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد تا به صورت مجازی و گرافیکی از نمایشگاه های مختلف که توسط شرکت ها ایجاد شده اند، بازدید کنند و با کلیک بر روی فضاهای تعبیه شده در هر غرفه مجازی کاتالوگ و آخرین محصولات شرکت ها را دانلود نمایند و تیزر تبلیغاتی آنها را مشاهده کنند. همچنین در صورت درخواست هرگونه ارتباط می توانند از طریق متن به صورت آنلاین با شرکت یا واحد صنفی مورد نظر ارتباط برقرار نمایند و سوالات خود را بپرسند.

شرکت ها اطلاعات مربوط به شرکت یا واحد صنفی خود را  اعم از کاتالوگ، نمونه محصولات، فیلم های تبلیغاتی و راه های ارتباطی خود را به راحتی در بستر هایپر اکسپو در معرض دید دیگران و بازدیدکنندگان قرار می دهند. اطلاعات شرکت و برنامه های خود برای حضور در نمایشگاه ها و دیگر رویدادهای فیزیکی و سایر اطلاعاتی که برای مشتریانشان  مهم اند، محتوا تولید می کنند و غرفه اختصاصی مربوط به شرکتشان را ساخته و اداره می نمایند.


همواره یکی از اولویت ‌های هایپر اکسپو، تولید و ارائه محتوای فنی مورد نیاز کاربران با بالاترین استانداردها، برای تسهیل در فرایند حضور و بازدید آنها از نمایشگاه هاست. برای هایپر اکسپو بسیار مهم است که ده ها هزار کاربر آن، به درستی و بیشترین سهولت در نمایشگاه ها شرکت و یا از آنها بازدید کنند. هایپر اکسپو از هرگونه تلاشی برای بالاتر بردن کیفیت خدمات مشتریان خود دریغ نمی‏‌کند و همواره تلاش می‏‌کند تا در طول فرآیند ارائه خدمات بیشترین ارزش را برای کاربران و مشتریان خود خلق کند.

هایپر اکسپو در سال 1396 با راه اندازی سامانه هوشمند برگزاری نمایشگاه ها (نمایشگاه مجازی)  برای اولین بار در کشور، برگزاری و بازدید از نمایشگاه های تخصصی به صورت مجازی در زمینه های گوناگون را آغاز کرد. هدف از بوجود آوردن چنین بستری ایجاد امکانی برای کاربران جهت بررسی دقیق ‌تر تمامی ابعاد و مشخصات خدمات، محصول و شکل‌گیری تصویری دقیق‏‏‌ تر از کالاها و تکنولوژی‏ های موجود در تمامی صنایع و شرکت ها بود. در حال حاضر نمایشگاه های مجازی یکی از محبوب ‏‌ترین خدمات هایپر اکسپو است، از این رو تولید محتوای تخصصی با کیفیت و استانداردهایی فراتر از گذشته یکی از راهبردهای اصلی هایپر اکسپو محسوب می‏‌شود. در آینده ایی نزدیک واحد آتلیه و رسانه تصویری هایپر اکسپو در جهت تولید محتوای ویدئویی کاربردی با بکارگیری افراد متخصص این حوزه نهایت تلاش خود را می‏‏‌کند. این ویدئوها به صورت کاملا مستقل و در واحد اختصاصی رسانه تصویری هایپر اکسپو تولید می‏‌شوند و این سرویس به رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

 

 هایپر اکسپو با ارائه طیف گسترده‏‌ای از معتبرترین برندها و شرکت ها در حوزه ها و صنایع مختلف و با همکاری نزدیک با محل های برگزاری نمایشگاه ها، برگزارکنندگان نمایشگاه ها و رویدادها، اتحادیه ها، اصناف و . . . تلاش می‏‌کند تا نیازهای متفاوت مشتریان با کاربری ‏‌های متفاوت آنان را برآورده سازد. هایپر اکسپو با درک اهمیت این موضوع برای بازدیدکنندگان خود و با بکارگیری نهایت توان و ابزارهای در دسترس در تعاملات خود با مراجع فوق الذکر، می‏‏‌کوشد امکان ارائه بهترین خدمات را فراهم آورد. طرح ‏‏‌های مشوق حضور و شرکت در نمایشگاه مجازی همواره مورد توجه شرکت ها بوده است. کیفیت و سهولت استفاده از وب‏ سایت هایپر اکسپو و خدمات ارائه شده در آن، همواره یکی از مهم‏‌ ترین و با اولویت ‌ترین موضوعات در هایپر اکسپو بوده است و همه کارکنان فنی و تخصصی آن نهایت تلاش خود را به عمل می ‌آورند تا با ارائه با‏کیفیت ‏‌ترین و به‏‌روز ‏ترین سرویس‏‌ های مبتنی بر وب و تسهیل تمامی فرآیند های شرکت و بازدید از نمایشگاه های مجازی در وب سایت هایپر اکسپو ، خدماتی شایسته و تجربه ‌ای خوشایند را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورند.

 
 
 

 
شرکت تضامنی عشقی و شرکاء با سابقه سی ساله در امور بازار سرمایه و با همکاری علمی شرکت معظم اقیانوس آبی، در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و ایجاد شغل و همچنین نام گذاری امسال از طرف معظم له به عنوان سال حمایت از کالا و کار ایرانی و همچنین نظر به جهت گیری کلی نظام در اقتصاد درونزا، طرحی جامع را مبتنی بر آموزش، مربی گری، سرمایه گذاری و ایجاد شغل طراحی نمود که به اختصار آن را طرح حکاک ( طرح حمایت از کسب و کارهای گوچک) نام نهاد.
طرح حکاک به دنبال آفرینش نگرش جدید با تغییر بعضی تعاریف بومی نشده و جهت دهی به بعضی شاخصه های ذهنی مدیران، دانشجویان، کارآفرینان، جویندگان کار و صاحبان ایده است تا به وسیله تزریق دانش و تجربه بتواند با خلق ارزشی جدید به برآیند این دو که همان تولید ثروت ملی است، دست یابد.
لذا این شرکت برای محقق شدم اهداف فوق در زمینه های علمی، حقوقی، بازرگانی، سایبری و مالی اقدام به راه اندازی کنسرسیومی متشکل از: 
شرکت کسب و کار اقیانوس آبی (متخصص در ارزیابی و ارزش گذاری طرح ها)
استارت آپ  SmartUP (مسئول آموزش و مربی گری طرح حکاک)
استارت آپ HyperExpo (نمایشگاه مجازی و آگاهی رسان طرح حکاک)
استارت آپ  Middle East ICLA (متخصص بخش حقوقی طرح حکاک)
نموده است.
طی تحقیقات اولیه طرح حکاک، با عارضه یابی صورت گرفته، در زمینه مدیریت های خرد و کلان استارتاپ، برای مدیران این بخش مسجل گردیده است که با تعاریف و سازوکار کپی شده از فرهنگ های دیگر به هیچ وجه نمی توان به افق های والای طرح رسید. تعاریف بومی نشده ای که در بهترین حالت منتج به کارکرد جزیره ای تمام بخش ها، از استارتاپ (Startup) تا ونچرکپیتال (Venture Capital) و مراکز رشد و غیره... خواهد شد.
 
با توجه به عارضه یابی های صورت گرفته و با ارزیابی میدانی صورت گرفته عوامل زیر در عدم موفقیت کارجویان، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها بیشترین تاثیر را دارند:
1. تعاریف و ساز و کار فعالیت در این عرصه کاملا کپی شده از فرهنگ و رفتار های کشورهای بیگانه است و متاسفانه کمتر تلاشی برای بومی سازی این ساز و کار صورت گرفته است.
2. نگرش غلط جویندگان کار و دانشجویان به دولت به عنوان تنها مسئول ایجاد شغل و سلب مسئولیت از خودشان
3. عدم آموزش صحیح دانش آموختگان در زمینه مهارت های عمومی کسب فرصتهای شغلی
4. عدم درک صحیح دانش آموختگان و فارغ التحصیلان از بازار کار و بالطبع بالارفتن توقع آنها در بدو فراغت از تحصیل
5. بعضی از انحصار سازی های غیر ضرور و فقط کپی شده از فرهنگ کاپیتالیستی که باعث اتلاف عمر استارتاپ ها و از دست رفتن فرصت طلایی رشد در این مقوله می گردد
6. اتصال معیوب بخش های صنعتی با جویندگان کار
7. فقدان آگاهی رسانی و تبلیغ درست و موثر در زمینه کیفیت کارکرد استارتاپ ها برای عموم مردم
8. اتصال معیوب بخش سرمایه گذار با شرکت های استارتاپ و دانش بنیان
9. اتصال معیوب مراکز فعال بخش خدمات یا بازار با دانش آموختگان و دانشگاه ها
10. جزیره ای بودن بخش ها و اصلاع نداشتن از محصولات وخدمات در حوزه های مختلف و توانایی های یکدیگر
11. آموزش های غیرکاربردی و نداشتن مهارت مذاکره برای پرزنت ارزش های پیشنهادی خود به سرمایه گذاران و کارفرمایان

و مهمترین دلایل شکست محصولات و خدمات شرکت
1- نداشتن اطلاعات لازم و کافی برای تجزیه و تحلیل بازار، نیاز و رفتار مصرف کننده
2- ضعیف بودن ایده محصول و هزینه های تولید بیش از حد
3- زمان بندی نادرست در ارائه و معرفی محصول
4- ضعف در فعالیتهای بازاریابی(محصول ، قیمت ، توزیع ، ترویج ) و توزیع نا مناسب ، قیمت گذاری غلط ، تبلیغات نا مناسب
5- رقابت شدید و سریع ( Competitor , PESTEL , PLC , Shelf life , …. )
6- نیروی فروش ضعیف و ناکافی
7- هدف های غیر شفاف و نداشتن استراتژی اثربخش
8- نداشتن دانش و تجربه لازم برای ترکیب و تلفیق داده ها
9- ضعف در برنامه ریزی و آینده پژوهی
10- نداشتن دانش و تجربه لازم برای خلق برند
11- ضعف در آشنایی با تیپ های شخصیتی و تحلیل ذهنی و سبک زندگی مشتریان
12- ضعف در پلن و برنامه ریزی در قبل، حین و بعد از مذاکرات
13-نداشتن دانش ، علم و  تجربه لازم  در قرارداد : (بخصوص قرارداد نمایندگی :Sole & Exclusive)
14- زندان تفکر و اندیشه
اتاق فکر طرح حکاک، بعد از سال ها تحقیق و بررسی علمی و عملیاتی و بعد از هفته ها و ساعت ها آنالیز دادهای دریافتی، مطالعه و مشاوره فراوان با متخصصان، به این نتیجه رسید که با رویکردی نوین (در سطح تعاریف استاندارد جهانی استارتاپ) کلیه انحصارات را از میان ببرد، تا با تزریق چابکی به سیستم، در عین رعایت حقوق تمام طرفین کاری، فضایی را بسازد که در آن، اصل بر شکوفایی خلاقیت جوانان ایرانیست.
 
با توجه به عارضه های فوق الذکر، طرح حکاک در سه بخش، طرح هایی عملیاتی را طراحی نموده تا مقاصد طرح در بالاترین سطح راندمان، عملیاتی گردد.

پلن A:  دانشجویان، کارآفرینان، نخبگان و یا تک تک اعضای جامعه که با ذهن خلاق ایرانی در پی نظام مند ساختن فرضیه خام خود هستند. در این پلن، اهتمام طرح حکاک بر آن است تا با آموزش مهارت های عمومی و تخصصی، ابتدا با تغییر نگرش صاحبان ایده خلاق و با توانمندسازی آنها، گامی موثر در جهت هم افزایی توانایی های هر دو طرف برداریم.

پلن B: استارتاپ هایی که در حال طی کردن تحقیقات ساخت پایلوت هستند و یا برای طرحشان پایلوت دارند و حتی فرایند تجاری سازی نیز را انجام داده اند. در این پلن، تمام شرکت ها، استارتاپ ها و سرمایه پذیران مستقیم وارد بخش آگاهی رسانی و نمایشگاه مجازی این طرح با نام، هایپراکسپو می شوند. جایی که حلقه مفقوده بخش آگاهی رسانی با قابلیت های نمایشگاهی و ظرفیت بالای بازدید از طرف دیگر سرمایه گذاران (از همان لحظه اول و بدون هیچ ادعایی از طرف طرح) و ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین این دو سمت یک فرآیند موفق می باشد.

پلن C:  تمام کسانی که بتوانند مشکلی را از بخش صنعت حل کنند، یا برای کالایی بازاری خاص بتوانند تعریف کنند و یا در حوزه فروش یا توسعه، ایده ای دارند. در این پلن، در راستای حمایت از ایده پردازان برای حل مشکلات صنعت، حوزه فروش و توسعه بازار، طرحی علمی و عملیاتی برای جذب و حفظ مشتریان و افزایش فروش برای شرکت ها و استارتاپ ها تهیه نموده تا با همکاری دو جانبه در اجرای این طرح بتوانیم گامی موثر در جهت اهداف مشترک برداریم.

فارغ از صاحبان ایده، طرح حکاک برای دانشجویان، جویندگان کار یا به عبارتی شغل اولی ها نیز در پلنی جداگانه طرح عملیاتی دارد.

 
طرح حکاک در ابتدا با توانمند سازی از طریق آموزش های عمومی، بر آن است تا با ورود به مجموعه عظیم دانشجویی, آنها را از همان سال های ابتدایی تحصیلات عالی، آماده ورود به بازار کسب و کار کند.با راه اندازی سیستم جامع توانمندسازی، این طرح در دل خود اقدام به بکارگیری اساتید در دو بخش آموزش های عمومی و تخصصی خواهد نمود تا با هم افزایی آنها در طرح حکاک به نقطه قابل اتکایی برای کارآفرینان باشد.
آموزش پذیران وارد ظرفیت بزرگ دیگری از طرح حکاک می شوند که حداکثر توان علمی و عملیاتی خود اقدام به ایجاد ظرفیت منحصر به فردی به نام هایپر اکسپو نموده، نمایشگاه مجازی که بتوان در بستر آن بدون دسترسی عناصر نامطلوب به معرفی این آموزش پذیران به کارفرمایان کند. هایپر اکسپو به عنوان حلقه مفقوده اتصال صنعت و دانشگاه و با قابلیت های نامحدود برای آگاهی رسانی، بستری است که به صورت همزمان در بخش صنعت به کمک شرکت ها آمده تا فضای 24 ساعته نامحدود نمایشگاهی در اختیار داشته باشد تا علاوه بر تبلیغات و آگاهی رسانی موثر داخلی، بتوانند با تعاملات صورت گرفته، وارد فضای رقابتی صادرات محصولات خود شوند، که این بخش به خودی خود، توان مولدی برای نیروی کار است.
در سمت دیگراین معادله، وجود شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها هستند که با مشکل آگاهی رسانی در مقوله های جذب سرمایه گذار و از آن مهمتر شناساندن کسب و کار خود به عامه مردم، روبرو هستند. هایپر اکسپو به عنوان حامی این شرکت ها و دانشجویان، وظیفه خود می داند با عمل به فرامین آیت ا... خامنه ای حداکثر تلاش خود را در این زمینه انجام دهد. اما قابلیت تحسین برانگیز هایپر اکسپو آنجا نمایان می شود که دانش آموختگان طرح حکاک وارد چرخه می شوند. تمام استارت آپ ها نیازمند نیروی آموزش دیده هستند، بخش صنعت و شرکت ها نیز به همان ترتیب، تعامل صورت گرفته بین مثلث صنعت و آموزش و بازارکار، توان ایجاد شغل به تعداد نامحدود را داراست.
ظرفیت دیگر طرح حکاک ورود تخصصی به عرصه عملی هر رشته تحصیلی، آموزش تخصصی در حین کار برای دانشجویانی که در هر رشته تحصیلی دوره های عمومی را گذرانده و آماده ورود به بخش های کشاورزی، عمران، بیمه، شیمی، بازرگانی، بازاریابی، فروش و دیگر طرح های عملیاتی گسترده ای که تمامی آنها با آموزش های عمومی محقق و شروع می شود.
طرح حکاک در نظر دارد با تجاری سازی با رویکرد آموزش محور و مشاوره های تخصصی به کمک واحد های صنفی و تجاری،شرکتها و کارخانه جات تولیدی، کارآفرینان، شرکتهای دانش بنیان و دیگر فعالین این حوزه بپردازد.
 
دوره های آموزشی شامل:
مدیریت صادرات و واردات کالا در تجارت داخلی و بین الملل، تدوین و تنظیم قراردادهای بین المللی و داخلی، تحقیقات بازار، بازاریابی و تبلیغات بر پایه برندینگ، مدیریت خدمات و بازاریابی، اصول و فنون مذاکرات در دیپلماسی تجاری، خلق طراحی مدل کسب وکار در عصر دانایی، تحلیل تیپ های شخصیتی بر پایه MBTI and DISC، تنظیم و تدوین طرح تجاری برای اخذ و اعطای قراردادهای نمایندگی،    تدوین و تنظیم: Business Plan, Marketing Plan, Sales Plan, Strategy Plan, Business Model ،
تدوین و تنظیم Feasibility Study برای تامین مالی پروژه( فاینانس)
مشاوره تجاری سازی و مدیریتی در حوزه های ذیل:
بازرگانی، سرمایه گذاری، استراتژیک قراردادی، برندینگ، بازاریابی و فروش، تبلیغات وکمپینهای تبلیغاتی، صادرات و واردات،  حقوقی، منابع انسانی، استراتژیک، لجستیک.
مشاوره جهت تجاری سازی و توانمندسازی در بخش های ذیل:
شناخت و عارضه یابی برای تدوین طرح پیشبرد فروش و توسعه بازار، تحقیقات بازار و بازاریابی، تجارت بین الملل در زمینه صادرات و واردات، تدوین و تنظیم طرح تجاری: Business Plan and Business Model، برنامه ریزی و توسعه محصول در بازارهای بین المللی و داخلی، بازارسازی بر پایه برندینگ محصولات داخلی و بین المللی، تجزیه و تحلیل قراردادهای تجاری داخلی و بین المللی، طراحی برنامه مذاکرات برای قرارداد های تجاری و جذب سرمایه گذار، مشاوره به سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری بین المللی و داخلی، توانمند سازی و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و استارت آپ، تدوین طرح تجاری برای اخذ وام و فاینانس از بانک ها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، تدوین و تنظیم قراردادهای داخلی و بین المللی (خرید و فروش، اعطای واخذ نمایندگی انحصاری)
 
 
طرح حکاک قابلیت آن را دارد که با تفاهم و همکاری با بخشهای مختلف سازمان به تمامی ۱۵ هدف ذیل دست یابد:
1. ارتقای دانش علمی و دانش مالی
2. آموزش مدیریت جهانی استارتاپ و تولید ثروت
3. سرمایه گذاری در طرح های برگزیده بدون نیاز به گارانتی 
4. تدوین نقشه راه برای تجاری سازی 
5. معرفی طرح به سرمایه گذاران خارجی و داخلی 
6. معرفی طرح به شرکت های خارجی و داخلی 
7. تجاری سازی طرح ها با رویکرد قرارداد های Joint Venture
8. آموزش های عمومی به دانشجویان و جویندگان کار به اصطلاح شغل اولی ها
9. آموزش های عمومی و تخصوصی به کارآفرینان برای خلق ایده درست تا جذب سرمایه گذار
10. شرکت هایی که توان ورود به نمایشگاه ها را ندارند ( چه به علت مسائل مالی و چه بعد مسافت و غیره ...) فرصتی برای معرفی و اگاهی رسانی در سطح کل کشور در گام نخست و در گام های بعدی ورود به آن سوی مرزهای ایران و رونق صادرات داده می شود.
11. مشاوره به تمام شرکت ها، استارت آپ ها و دانش بنیان ها برای و تجاری سازی
12. مشاوره استراتژیک قراردادی که پاشنه آشیل صادرات می باشد.
13. هم افزایی صنعت و دانشگاه و شرکت های دانش بنیان
14. ایجاد باشگاه دانشجویان و صنعت و فرصت های شغلی که حضور همزمان مثلث صنعت، دانشجو، کارآفرین (در بستر هایپر اکسپو)
15. کارآفرینی در طرح حکاک

صد البته طرح حکاک با پلنهای انعطاف پذیر و سیال قابلیت پذیرفتن و عملیاتی کردن طرح های مشترک را داراست‌ و آماده شنیدن تمام نظرات، پیشنهادات و هماهنگی برای اجرای طرح های مشترک می باشد.
در آخر ما می دانیم که باید دست بر زانوان خود نهاده و یا علی گویان, با طرح های جهادی (مانند طرح حکاک) با حفظ استقلال، عزت و آبروی ایران اسلامی، فارغ از وابستگی های خارجی، یکبار دیگر بر قله های علم بایستیم، راه دشواری که فقط با هم افزایی و فرمانبرداری از مقام عظمای ولایت هموار خواهد شد.

دنبال کردن ما

 

در حال بارگزاری

در حال بارگزاری

Are you sure?